Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator

Isnin, 13 Julai 2009

Amalan Baik Di Dunia....

Amalan Baik Di Dunia..Selamat Di Akhirat
www.familiazam.com



Daripada Abdul Rahman Bin Samurah ra berkata, Nabi Muhammad Bersabda "Sesungguhnya aku mengalami mimpi menakjubkan pada malam sebelum aku diisraqkan.

"Aku melihat seorang umatku didatangi malaikat maut dengan keadaan menggerunkan untuk mengambil nyawanya, tapi perbuatan malaikat itu terhalang oleh ketaatan dan kepatuhannya kepada ibu bapa."

"Aku melihat seorang umatku disediakan azab kubur menyeksakan, tetapi dia diselamatkan oleh berkat wuduknya yang sempurna."

"Aku melihat seorang umatku dikerumuni syaitan dan iblis laknatullah, tetapi dia diselamatkan dengan berkat zikirnya yang tulus ikhlas kepada Allah."

"Aku melihat umatku diseret dengan rantai diperbuat daripada api neraka jahanam yang dimasukkan dari mulut dan dikeluarkan di dubur oleh malaikat ahzab, tetapi solatnya yang khusyuk dan tidak menunjuk-nunjuk melepaskannya daripada seksaan itu."

"Aku melihat umatku ditimpa dahaga yang berat, setiap kali dia mendatangi satu telaga, tetapi dihalang meminumnya, ketika itu datang pahala puasanya yang ikhlas kepada Allah memberi minum hingga dia puas."

"Aku melihat umatku cuba mendekati sekumpulan nabi yang duduk, setiap kali dia datang dia diusir, maka menjelmalah mandi junub dengan rukun yang sempurnanya sambil memimpinnya ke kumpulanku, seterusnya duduk disebelahku."

"Aku melihat seorang umatku di dalam keadaan gelap gelita di sekelilingnya, sedangkan dia dalam keadaan binggung, maka datanglah pahala haji dan umrahnya yang ikhlas kepada Allah lalu mengeluarkannya dari kegelapan ke tempat yang terang benderang."

"Aku melihat seorang umatku cuba berbicara dengan golongan orang mukmin tetapi mereka tidak membalas bicaranya, maka menjelmalah sifat silaturahim dan tidak suka bermusuh-musuhan sesama umatku lalu menyeru kepada mereka supaya menyambut bicaranya, lalu berbicara mereka dengannya."

"Aku melihat seorang umatku menepis-nepis percikkan api kemukanya, maka segeralah menjelma pahala sedekahnya yang ikhlas kepada Allah lalu menghalang muka dan kepalanya daripada bahaya api berkenaan."

Tiada ulasan: